Restaurace v obchodních centrech vzkvétají


Nejrychleji rostoucím segmentem v tuzemských nákupních centrech je gastronomie. Za loňský rok obrat restaurací meziročně vzrostl téměř o deset procent. Vyplývá to z nové studie CBRE Shopping Centre Index poradenské společnosti CBRE.  

„Gastronomie je nejdynamičtějším sektorem, který zaznamenal největší nárůst od roku 2015. Průměrný obrat v sektoru gastronomie v roce 2018 meziročně vzrostl o 9,5 procenta a v posledních třech letech dokonce vzrostl přes čtyřicet procent,“ uvedla specialistka CBRE na retail Klára Bejblová. Bouřlivý rozvoj restaurací v obchodních centrech souvisí se změnou zákaznického chování. „V centrech můžeme nyní vidět rekonstrukce z konceptů prvních generací a například výraznou změnu funkce food courtu. Dříve byly servisem pro zákazníky, kteří přišli kvůli nákupům. Dnes by to pro ně měl být magnet sám,“ řekl Jan Kubíček, předseda českého výboru Mezinárodní asociace nákupních center.

Mezi nejvěrnější zákazníky restaurací v nákupních centrech patří zvláště takzvaná generace Z. Tedy mladí lidé narození po roce 1995. „Pokud se o této skupině dá říci, že něco v obchodních centrech vyhledává více než ostatní, pak jsou to především food courty a volnočasové zóny v čele s kinem,“ poznamenal manažer výzkumné společnosti GfK František Trunec.


Zdroj: www.e15.cz