Místo parkoviště kvalitní gastronomie. Na Smíchově otevřeli další Manifesto


Nevyužívaný dvůr v sousedství Národního domu na Smíchově se proměnil k nepoznání. Asfaltová plocha, která fungovala jako příležitostné parkoviště, se stala novým gastronomickým centrem Prahy 5. Vznikl tam už druhý Manifesto Market. Smíchovský Pop-up bude mít kratší život než market Na Florenci a po zimě se přestěhuje na jiné místo Prahy 5.

Manifesto Smíchov spolupracuje se zavedenými specialisty na fine-dining, jako jsou Zátiší Group a Sasazu, nechybí některé oblíbené street food koncepty z Florence – PokeHaus, The Craft nebo Faency Fries. Kuchyni si zde otevřela také mexická restaurace Alebrijes. Pilsner Urquell vybavil hlavní bar čtyřmi zbrusu novými měděnými tanky na tankové pivo a vedle plzeňského se tam čepují pivní speciály Vinohradského pivovaru, který je s Manifestem pevně spojený i na Florenci. „Projekt vnímáme jako velmi atraktivní, z Florence máme samé pozitivní zkušenosti. Tady na Smíchově jsme se spojili s Pilsner Urquell. Jejich sortiment jsme obohatili o naše piva, především ipu,“ přibližuje provozní ředitelka Vinohradského pivovaru Jitka Froydová.

Otevření Manifesta na Smíchově je prvním krokem expanze newyorského architekta Martina Barryho. Ten usilovně jedná o dalších prostorech, kam by mohl svůj koncept rozšířit. „Snažíme se inovovat a vyvolat hlubší změnu. Chceme přetvořit nevyužitá místa, přinášet unikátní gastronomické zážitky, zlepšovat kvalitu života ve čtvrti, kde se nacházíme. A také předefinovat retail, jehož tradiční podoba je v podstatě tonoucí odvětví. Hodně jsme se zaměřovali na čísla a data a snažili se podle nich zlepšovat za pochodu, mnohé výsledky jsou pro nás samotné překvapivé," komentuje Martin Barry. Architektonický koncept vytvořilo mladé studio Chybík + Krištof, které prostranství vyplní zelení a vodní hladinou.

 

Zdroj: www.e15.cz

Zdroj fotografie: Michael Tomeš