Covinternet. Jak se změnil internet a jeho uživatelé v době pandemie?


Vladimír Buťa ze společnosti Mediatel je odborníkem na uživatelské chování lidí na internetu. Karanténa podle jeho slov výrazně změnila chování uživatelů a většina změn zůstane trvalá. Změnily se i služby jako třeba Google nebo sociální sítě. Podnikům v oboru pohostinství však dokáže poradit, jak se s těmito změnami vypořádat a využít je ve prospěch podniku.

„Chování lidí se v průběhu celoplošné karantény změnilo. A změnám chování v reálném světě také odpovídá změna uživatelského chování na internetu a preferencí lidí. A tím nemyslím jen nárůst elektronického nakupování, např. potravin apod. Na internetu se objevila nová skupina, která začala aktivně používat internet k nakupování a průzkumu – senioři, kteří mají samozřejmě jiné preference. Z domova pracují již více než půl roku desetitisíce lidí a jejich potřeby se díky tomu změnily oproti původnímu kancelářskému životu. Ale hlavně – lidé mají strach. Chtějí se chránit, uvědomují si riziko a jsou důkladnější při „průzkumu“, jaké služby a kde čerpat,“ říká Vladimír Buťa ze společnosti Mediatel. 

Co lidé v současnosti skutečně chtějí najít pomocí internetu? „Najednou jsou pro ně důležitější úplně jiné informace než dříve. Je restaurace čistá? Jakou zkušenost mají její zákazníci? Jak daleko jsou od sebe stoly v restauraci? Dezinfikuje hotel pravidelně pokoje? Je k dispozici dezinfekce? Hledají důležité informace, které jim pomohou strach překonat. At již strach podvědomý nebo ten skutečný. Takové informace jsou teď pro uživatele velmi důležité a každý provozovatel restaurace, penzionu nebo hotelu by měl co nejrychleji a nejúčinněji odbourávat nejistotu uživatele, který se právě rozhoduje,“ dodává Vladimír Buťa.

Registrujte se také na KONGRES FOR GASTRO & HOTEL již dnes a neunikne vám žádná novinka ze světa online marketingu pro hotely a restaurace.