Česko patří mezi lídry v užívání bezkontaktních karet


Sdružení pro bankovní karty uvedlo, že celkový počet bezhotovostních transakcí na konci minulého roku vzrostl o téměř 25 %. Lidé si bezhotovostní platby velmi oblíbili, a to i díky službě Apple Pay, která byla v Česku spuštěna před třemi lety. Z výzkumu společnosti Mastercard poté vyplynulo, že až 32 % Čechů platí nejraději pomocí svého telefonu.

77 % uživatelů řadí internetové bankovnictví na první místo v oblasti nejužitečnějších technologií spojených se správou financí.

Hned druhé místo s 56 % uživatelů všech věkových kategorií uvádí jako nejoblíbenější technologii právě bezhotovostní platby, a to včetně těch mobilních. Průzkum těchto dat provedla společnost Cofidis.

Česko platí kartou

Slyšeli jste už o projektu „Česko platí kartou“, kde můžete požádat o platební terminál zdarma? Kromě terminálu můžete získat také všechny s ním spojené služby včetně nulových transakčních poplatků z realizovaných plateb, a to do března 2023. Projekt koordinuje AMSP ČR.  

 

Zdroj: Nejbusiness, Moje restaurace



Vítězem pandemie se staly kavárny a bistra


Řada gastropodniků se v době lockdownů snažila fungovat, jak nejlépe mohla. Ne však všude mohl být běžný provoz nahrazen částečným, tedy zavedením rozvozu nebo otevřením výdejního okénka. Bohužel lockdown představoval pro gastro scénu vysoké ztráty i přes fakt, že některé podniky nemusely zcela zavřít.

„Loňské tržby se u naší zákaznické báze zastavily na 92 procentech roku 2019, což na první pohled nevypadá špatně. Realita je však taková, že velká část podniků skončila rok 2021 v mnohem horší ekonomické kondici než před rokem,“ říká Petr Menclík, ředitel společnosti Dotykačka.

Nejhůř se dařilo nočním klubům, nejlépe bistrům a sportbarům

Ten nejpřísnější lockdown snášely nejlépe kavárny a bistra, jelikož mohly fungovat na principu „take away“, na který byli zákazníci zvyklí i za normálních podmínek.

V roce 2021 významně poskočily také tržby sportbarů. Díky množství sportovních událostí překonaly hodnoty před koronavirovou pandemií. Naopak barům, nočním klubům a diskotékám se dařilo ze všech nejhůř.

 

Zdroj: Newstream



Women power: přirozené vlohy a empatie z žen dělají skvělé ředitelky


Za poslední roky začalo podnikat asi desetinásobně více žen než mužů. Jejich přirozené vlohy se probouzí již ve školních letech, kdy je až 60 % podnikavých středoškolaček zapojených do mezinárodních programů. Mezi českými podnikateli je však stále mnohem více mužů.

Počty podnikajících žen se zvyšují ve všech regionech České republiky. České ženy dominují ve vázaných živnostech, muži zase v řemeslných, kde jsou zastoupeni až čtyřikrát více než muži. Počty podnikatelek aktuálně tvoří zhruba třetinu všech podnikatelských subjektů. Obecná segregace v ČR vykazuje, že doménou mužů jsou průmyslové a technické oblasti a ženy ovládají podniky zaměřené na služby nebo vzdělávání. Muži však stále ve vedení převažují, a to i u feminizovaných oborů. Zde jsou navíc často ohodnoceni až o 100 % vyšší odměnou než ženy na totožné pozici, jelikož jsou v daném oboru v menšině.

Ženy umí udržovat pozitivní pracovní prostředí

Ženy na vedoucích pozicích jsou velmi dobrými týmovými hráčkami. Jsou flexibilní, empatické a v top managementu napříč odvětvími prokazují větší nasazení než muži. A jak jsou na tom ženy na vedoucích pozicích v oboru HoReCa? O tom se pobavíme na letošním kongresu.

 

Zdroj: AMSP, centrummilisek



Rozpačitý začátek jarní sezóny. Jakou roli hraje inflace v pohostinství?


Jarní turistická sezóna začíná, s ní však přichází i nenaplněné očekávání ze strany hoteliérů. Asociace hotelů a restaurací České republiky (AHR ČR) provedla před Velikonocemi průzkum mezi hoteliéry. Průzkum byl zaměřený zejména na odhad začínající jarní sezóny s ohledem na momentální ekonomické problémy.

Václav Stárek, prezident AHR ČR, uvedl, že průměrná obsazenost hotelů za měsíc duben nepřesáhne 50 %. Výjimkou jsou velikonoční volné dny, během kterých téměř polovina hoteliérů naplnila kapacity na více než 80 %. Vzhledem k rostoucím cenám energií, nepříznivé situací na Ukrajině a s tím spojené inflaci se průměrná cena za ubytování zvyšovala v některých případech maximálně o 5–10 %.

Zvyšování cen za ubytování zatím zavedlo 68 % hotelů. Téměř třetina tohoto typu zařízení ceny zatím nezvyšovala. Bude však muset ke zdražování přistoupit nejpozději koncem května.

 

Zdroj: AHR ČR



České pohostinství potřebuje Ukrajince


Mezi témata, která na letošním KONGRES FOR GASTRO & HOTEL zazní, paří také problematika lidských zdrojů spojená s potřebou Ukrajinců v české gastronomii. Ukrajince a Ukrajinky najdeme napříč různými pozicemi, a to od servisu až po šéfkuchaře. Nejedná se však o novinku posledních let, propojení s lidmi z Ukrajiny trvá desítky roků.

Mezi zahraničními pracovníky na našich polích tvoří Ukrajinci asi 60 %. Oproti jiným národnostem jsou Ukrajinci také specifičtí tím, že se v ČR zabydlují i se svými rodinami. Vůči svým zaměstnavatelům zůstávají loajální.

„Od roku 1995 jsou v Ambiente naši Ukrajinci s námi. Pomohli nám vybudovat všechno, co dnes máme. Byli u všeho dobrého i špatného, co jsme zažili. Vděčíme jim my i naši hosté za jejich pracovitost a věrnost. Dlouhé roky u nás zajišťují tu nejtěžší práci, mnozí zastávají profese na všech odborných úrovních. Jejich pracovitost a houževnatost v cizím prostředí je obdivuhodná…“ napsal Tomáš Karpíšek, spolumajitel sítě Ambiente.

Gastronomická scéna pomáhá

Ačkoli se většina podniků potýkala s velmi zásadními problémy kvůli pandemii, dnes pomáhá, jak jen to jde. Řada restaurací vytváří charitativní projekty, například pokrmy, kdy peníze za ně utržené posílá na pomoc Ukrajině. Přečtěte si o pomoci našeho mediálního partnera Aramark ČR.

 

Zdroj: Newstream



Pražské hotely v roce 2021 – jak si vedly v číslech


Co se týče obsazenosti otevřených hotelů, byla Praha na předposledním místě v porovnání s pětatřiceti evropskými metropolemi. Celoevropský průměr přesáhl 43 % hotelových kapacit v provozu, pražský byl jen 26 %. Jde ale zároveň o 26% zlepšení oproti předcházejícímu roku.

Praha před covidem a po covidu

V době, kdy svět ještě neznal sílu budoucí koronavirové pandemie, byla Praha s téměř 80% obsazeností pátá nejlepší v Evropě. V roce 2020 tvrdě dopadla s 21% obsazeností na poslední místo. V loňském roce pak s 26 procenty stála na předposledním místě v evropském žebříčku.

Praha v druhé polovině roku 2021 vystoupala na necelých 50 % obsazenosti, čímž předběhla mnohé mezinárodní destinace. Tento nárůst pak vykazoval, že je zdejší trh stále velmi turisticky atraktivní. V době koronavirové krize pak obliba horských a dalších rekreačních oblastí také několikanásobně vzrostla a dokonce dosahuje lepší obsazenosti než před krizí.

Předpokládané zotavení přijde v roce 2024

Většina významných operátorů na hotelovém trhu očekává v roce 2023 nebo 2024 dosažení podobné úrovně v gastro sektoru jako byla v roce 2019. Mnoho projektů bylo zpožděných zejména kvůli problémům s financováním. Pozastavení nebo odklad se týká asi 20 procent projektů.

 

Zdroj: Nejbusiness



Rozdíloví hráči


Ve sportu nazýváme rozdílovým hráčem toho, kdo dokáže dát nebo přihrát na rozhodující gól nebo jinak strhnout vývoj utkání a zvítězit v důležitém, vyrovnaném zápase. Rozdíloví hráči jsou lidé, kteří jsou schopni v daném okamžiku udělat pro vítězství mnohem více než ostatní. Podobně také v podnikání na tak konkurenčním trhu, jakým je pohostinství, jsou někteří viditelně úspěšnější než jiní.

Trh stravování a ubytování se pomalu zotavuje z téměř dvouletého lockdownu, ale zároveň čelí novým výzvám v ať už v podobě raketového růstu cen energií, pohonných hmot a surovin, tak dalším dopadům probíhající války na Ukrajině. KONGRES FOR GASTRO & HOTEL se proto bude věnovat aktuálním problémům podnikatelů v pohostinství a přinese fakta, zkušenosti a inspiraci od těch, kteří dokázali uspět i v těžkých časech a mají podnikatelskou vizi pro nadcházející období plné nejistot.

Zaměříme se na faktory, které oddělují úspěšné od průměrných, zjistíme, jak motivovat sebe i ostatní a jak vybudovat a udržet tým zaměřený na výsledek. Rozebereme pracovní podmínky v sektoru HoReCa a odhalíme přínos žen na vedoucích pozicích v oboru. Dozvíme se, jak řídit zdroje a ceny energií, jak postupovat při zdražování vlastních produktů a služeb a mnoho dalšího.

Buďte u toho již pošesté spolu s lídry českého pohostinství! Těšíme se na vás.



Jaké jsou aktuálně největší výzvy pro gastropodnikatele?


Nejen malé restaurace zasáhla vlna koronavirových opatření. S nepříznivou situací se potýkala i řada projektů, které měly své místo v tuzemské gastro scéně skvěle vybudované.

Luboš Kastner, zakladatel Českého gastronomického institutu a spolumajitel sítě Hospodska a Pavel Maurer, food kritik a zakladatel Prague Food Festivalu řeší otázky spojené s obtížnou situací také.

Podle Luboše Kastnera je největší výzva letošního roku spojená s ekonomickou stabilitou podniku a zároveň možností se dál posouvat. Proto pracuje na nových gastro konceptech pro klienty a v roce 2022 plánuje v Plzni otevřít dva nové podniky.

Pavel Maurer považuje na nejdůležitější počítat, předvídat a hledat správné lidi do týmu. Klade důraz na potřebu kvalitního personálu místo kvantity restauračních podniků v Česku. Jak důležité je zaměřit pozornost na edukaci a nabírání nových pracovních sil se dozvíte na kongresu FOR GASTRO & HOTEL.

 

Zdroj:  Newstream 



Restart restaurací? Pohostinství čelí výzvám i po covidu


Pandemie koronaviru zasáhla celé gastro odvětví. Většina omezení je sice již minulostí, komplikace spojené s nedostatkem personálu či zdražováním potravin jsou však více než aktuální.

Tomáš Karpíšek, zakladatel sítě Ambiente, řeší téma nedostatku personálu stejně jako převážná většina tuzemské gastro scény. Zároveň klade důraz na důležitost využívání moderních technologií, kterými jsou například objednávky pomocí QR kódů.

„Hledáme způsoby, jak inzerovat a přilákat zaměstnance a snažíme se našim lidem zajistit co nejlepší pracovní podmínky. Tenhle problém se ale nevyřeší ani za pár let…“

Více o problematice nedostatku personálu, potřebě propagace oboru a investice do vzdělávání zaměstnanců se dozvíte na letošním Kongresu FOR GASTRO & HOTEL.

 

Zdroj: https://www.newstream.cz/enjoy/gastronomii-ceka-nelehky-rok-restauracim-stale-chybi-personal



FOR GASTRO & HOTEL 2019




Mediální partner Kongresu FOR GASTRO & HOTEL – Aramark ČR pomáhá Ukrajině


Stravovací společnost ARAMARK Česká republika se zapojila do pomoci Ukrajině, a to jak přímo tam a na hraničních přechodech, tak v zařízeních v ČR i svým zaměstnancům.

Pomocí organizace Člověk v tísni a zapojením svých poboček v Německu, Belgii, Lucembursku, Španělsku či Kanadě přišla ARAMARK ČR s uceleným balíčkem finanční pomoci, kdy se vybralo téměř 150 000 EUR. Mateřská společnost v USA poskytla další významnou podporu prostřednictvím sbírky Amerického červeného kříže.

Vlastimil Staněk, generální ředitel společnosti Aramark, dodává: „Jsme součást korporace a ta má své jasné hodnoty a cíle. Jedním z nich je ‘Přispívat k většímu dobru‘ a rád vidím, že to nejsou jen slova z nástěnky v zasedačce, ale reálné činy, navíc provedené velmi rychle.“

 

Zdroj: https://www.nejbusiness.cz/zpravy/2022-03-05-aramark-cr-jako-iniciator-globalni-pomoci-ukrajine



KONGRES FOR GASTRO & HOTEL 2021


PROGRAM


Hlavní téma: DRUHÝ RESTART: SPOLUPRÁCE A PENÍZE

Moderátor: Vlasta Korec

 

08.30 | Registrace účastníků

09.00 | Zahájení kongresu

09.05 | Co změnil covid a jak dál podnikat v gastronomii a hotelnictví? Václav Stárek, Asociace hotelů a restaurací ČR

09.45 | Kalibrace gastronomie jako společný cíl. Filip Sajler, Český gastronomický institut

10.15 | Profesionalita: klíčový trend pro budoucnost. Luboš Kastner, AMSP ČR, APRON

10.45 | Přestávka na kávu

11.00 | Jak zvýšit tržby v gastru díky digitalizaci vašeho podniku? Ondřej Novotný, Qerko

11.30 | Vývoj cen na trhu HOREKA během pandemie. Co říkají data? Vladimír Sirotek, Dotykačka

12.00 | Jak zlepšit akceptaci vyšší ceny díky internetu? Vladimír Buťa, Mediatel

12.30 | Různé modely fungování rozvozu – principy, rozdíly a jejich ekonomika. Petr Indra, damejidlo.cz, Tomáš Procházka, Restaurant Na Květnici

13.00 | Oběd, Restaurant Na Květnici

 

 



Veletrhy a akce bez omezení


Od 14. 3. 2022 již nejsou platná  žádná mimořádná opatření proti koronaviru vztahující se na konání veletrhů a dalších akcí na výstavišti. Zrušena tak byla i povinnost nošení respirátorů v uzavřených prostorech.

Veletrhy a další akce pořádané na výstavišti se tímto krokem vracejí do podoby, jak jsme je znali před pandemií. Těší nás rostoucí zájem vystavovatelů i návštěvníků o akce v letošní sezóně a věříme, že tento trend bude úspěšně pokračovat.

Přestože formální kontroly zmizely, výstaviště PVA EXPO PRAHA zůstává bezpečným místem, kde dbáme na zvýšenou hygienu a bezpečnost všech účastníků. Těšíme se na vás na nejbližších akcích!



Nový grafický motiv veletrhu FOR GASTRO & HOTEL


Po 12 letech jsme vytvořili nový atraktivnější vizuál. Hvězda je v gastronomii a hotelnictví symbolem kvality. Koření představuje různorodost a pestrost. A pestrý je i náš veletrh! Jsme optimističtí a s blížícím se koncem pandemie věříme, že celý obor HoReCa i náš veletrh budou opět vykazovat návštěvnost a čísla z doby před pandemií. Těšíme se na setkání s vámi 29. 9. - 1. 10. 2022 na veletrhu FOR GASTRO & HOTEL.



PF 2022




Prezentace přednášejících na KONGRESU FOR GASTRO & HOTEL 2021


Na následujících odkazech si můžete stáhnout prezentace přednášejících na KONGRESU FOR GASTRO & HOTEL 7. října 2021.

PROGRAM KONGRESU

09.05 | Co změnil covid a jak dál podnikat v gastronomii a hotelnictví? Václav Stárek, Asociace hotelů a restaurací ČR

09.45 | Kalibrace gastronomie jako společný cíl. Filip Sajler, Český gastronomický institut

10.15 | Profesionalita: klíčový trend pro budoucnost. Luboš Kastner, AMSP ČR, APRON

 

11.00 | Jak zvýšit tržby v gastru díky digitalizaci vašeho podniku? Ondřej Novotný, Qerko

11.30 | Vývoj cen na trhu HOREKA během pandemie. Co říkají data? Vladimír Sirotek, Dotykačka

12.00 | Jak zlepšit akceptaci vyšší ceny díky internetu? Vladimír Buťa, Mediatel

12.30 | Různé modely fungování rozvozu – principy, rozdíly a jejich ekonomika. Petr Indra, damejidlo.cz

 

Děkujeme, že jste byli s námi, a těšíme se na setkání na dalším KONGRESU FOR GASTRO & HOTEL, který se bude konat 29. září 2021 v PVA EXPO PRAHA v Letňanech.



PRAVIDLA PRO VSTUP NA KONGRES




Živě z kongresu: 7. 10. od 9.00 hod.




Jak covid změnil ceny v restauracích a hotelech?


O tom, že dva covidové lockdowny výrazně otřásly trhem pohostinství, se dozvídáme z médií denně. Hosté tolik neutrácejí, podniky krachují, ty, které přežily, mění nabídku a zdražují. Jak je to ale doopravdy?

Podrobnou analýzu dopadu covidu na peněženky zákazníků a bankovní účty podnikatelů přinese Vladimír Sirotek ze společnosti Dotykačka. Pokladní systémy této společnosti shromažďují klíčová ekonomická data z celého trhu. Nenechte si proto ujít jedinečnou analýzu finančních toků na českém trhu HOREKA v období pandemie. Získejte vstupenku v předprodeji a přijďte diskutovat s lídry trhu o restartu svého podniku.

Předprodej vstupenek ZDE.



Na KONGRESU si letos pochutnáte na české kuchyni


Oběd na KONGRESU FOR GASTRO & HOTEL bude letos zajištěn ve spolupráci s pražským Restaurantem Na Květnici. Jeho chloubou je právě česká kuchyně, kterou se snaží posunout o level výše. Za kvalitou stojí čerstvé suroviny, tradiční recepty a poctivá práce kuchařů.

Restaurant Na Květnici připraví pro účastníky našeho kongresu skvělé španělské ptáčky přesně jako od babičky. Zástupce restaurace Tomáš Procházka se bude účastnit také jedné z přednášek hlavního programu, kde ve spolupráci s Petrem Indroudámejídlo.cz představí model fungování rozvozu jídel této restaurace. Oběd vám budeme stylově servírovat do take-away krabiček.

Těšíme se na vás! Ještě nemáte vstupenku? Předprodej vstupenek najdete ZDE.



V čem jsou hlavní výhody digitalizace gastro podniků?


Na KONGRESU FOR GASTRO & HOTEL uslyšíte jako dalšího také Ondřeje Novotného ze společnosti Qerko, který bude hovořit o revolučním rychlém a pohodlném způsobu placení v restauracích prostřednictvím digitálních plateb. Jednoduchý způsob digitálního placení dokáže zrychlit komplikované procesy podniku a zároveň pomoci s optimalizací efektivity provozu i vykrytím kapacity obsluhy v době personální krize.

Přijďte si poslechnout, jak vám digitalizace ušetří čas a navíc přinese spokojenější hosty! Vstupenky ZDE.



Kam se vyšplhají mzdy v gastronomii? Filip Sajler mluví o post-covidové kalibraci trhu


Jaká je budoucnost post-pandemické gastronomie? Šéfkuchař a spoluzakladatel Českého gastronomického institutu Filip Sajler mluví o hledání nového normálu pro mzdy v oboru či o znovu zapnutí EET. 

Přijďte také diskutovat o tom, jak restartovat byznys v gastronomii a hotelnictví. Vstupenky na kongres najdete ZDE. Těšíme se na vás.

 



V pohostinství chybí tržby i zaměstnanci, všechno zdražuje


Peníze jsou hlavním tématem 5. KONGRESU FOR GASTRO & HOTEL.  Vladimír Buťa ze společnosti Mediatel poradí, jak ustát zdražování a zlepšit akceptaci vyšší ceny v očích zákazníků. Ukáže konkrétní příklady komunikace, image a benefitů a vysvětlí, jak reputace ovlivňuje tržby nebo jak uspořit náklady prostřednictvím zpětné vazby na internetu.

Buďte u toho s námi Ještě nemáte vstupenku? Předprodej vstupenek najdete ZDE.



PROGRAM KONGRESU FOR GASTRO & HOTEL 2022


  Moderátor kongresu: Vlasta Korec

08.30 | Registrace účastníků

09.00 | Zahájení kongresu

 

 



Pohostinství postrádá personál navzdory solidnímu platu


Sektory české gastronomie a ubytování utrpěly kvůli světové pandemii velké ztráty. Opakované lockdowny přiměly podniky propouštět a nyní jsou nuceny poprat se se značnou personální krizí. Zaměstnanci z oboru gastronomie—kuchaři, číšníci, servírky, barmani—s návratem do pohostinství váhají.

Mnoho z nich si v průběhu kovidu našlo práci v logistice, v call centrech, jako pokladní či ve skladu. Významné české supermarkety, například Tesco, Globus či Albert, na přívalu lidí z gastra vytěžily a nyní si zaměstnance drží. Podle Luboše Kastnera, kuchaře a zástupce gastronomické agendy v Asociaci malých a středních podniků a živnostníků ČR, je oborová personální krize ovšem nevídaným paradoxem, neboť momentálně by personál restaurací a hospod dosáhl na velmi slušné platové ohodnocení, značně více než před kovidem.

Zdroj: Seznam Zprávy



Aquapalace Hotel navýšil v létě rekordně tržby navzdory covidu. Jak je to možné?


Poslechněte si, jak nová obchodní strategie přinesla pražskému hotelu Aquapalace rekorní tržby i ve srovnání s rokem 2019. Generální ředitel Miroslav Bukva odhalil svůj recept na úspěšný restart hotelnictví po druhém covidovém lockdownu.



Představujeme vám dalšího z mluvčích KONGRESU!


Součástí letošního programu bude také přednáška zakládajícího člena Českého gastronomického institutu a nejznámějšího českého šéfkuchaře Filipa Sajlera! V přednášce nazvané Kalibrace gastronomie jako společný cíl bude hovořit o změnách na gastronomické scéně způsobené už druhou covidovou krizí. Rozebere současnou krizi z hlediska personálu, nákladů nebo také trendů v produktové nabídce a představí recept na podnikání v gastronomii v post-covidové realitě.

Rozhodně je na co se těšit! Vstupenky ZDE.



Poodhalení programu letošního KONGRESU je zde!


Již podruhé se obor pohostinství nadechuje po covidovém lockdownu. Trh je ale už jiný než před dvěma lety a správné nastavení provozu a strategie podniku jsou dnes důležitější než kdy dřív. Letošní KONGRES FOR GASTRO & HOTEL vám proto přináší zkušenosti konkrétních podniků i tipy, jak se přizpůsobit novým podmínkám a co dělat v nejbližším období.

O svoje zkušenosti se podělí právě ti, kteří stáli v čele sjednocování sektoru pohostinství a během pandemické krize zastupovali zájmy české gastronomie a hotelnictví u vlády, ministerstev a v médiích. Na vaše dotazy budou odpovídat např. prezident Asociace hotelů a restaurací ČR Václav Stárek, zakládající člen Českého gastronomického institutu (ČGI) a šéfkuchař Filip Sajler nebo Luboš Kastner, který pracuje na klíčové gastronomické agendě jak za ČGI, asociaci APRON, tak za Asociaci malých a středních podniků a živnostníků ČR.

Rozhodně je na co se těšit! Vstupenky ZDE.



Rozvoz jídel v ČR vzrostl za poslední roky více než trojnásobně


Food delivery už dávno není jen pizza, burger nebo kebab ve velkoměstech. Služba pomáhá zvyšovat tržby i provozovnám v menších městech. A tento trend bude pokračovat i po odeznění pandemie. Správné nastavení strategie provozu podniku je dnes tudíž důležitější než kdy dřív.

KONGRES FOR GASTRO & HOTEL vám proto i letos přinese konkrétní tipy a zkušenosti, jak vydělat peníze nejen na přežití, ale i na rozvoj vašeho podniku. Zjistěte, jaký model fungování rozvozu je nejvhodnější pro váš podnik, jaké má výhody i nevýhody a jak se bude tato služba vyvíjet v nejbližších měsících a letech. Konkrétních příklady vám ukáže obchodní ředitel Dáme jídlo Petr Indra. Na kongresu uvidíte nejen, jak se jídlo pro rozvoz připravuje, ale také ho na obědě ochutnáte.

Tak si to nenechte ujít! Vstupenky ZDE.

Zdroj: Dáme jídlo



Z manažerské pozice v Alcronu kuchařem v pojízdném bistru


V nejisté době pandemie si mladý pár, Tomáš Pitro a Kristýna Fedorová, splnili sen: Bistro na dvou kolech. Tomáš, dříve zaměstnanec luxusního pražského hotelu Alcron, opustil svou pozici a v průběhu kovidu si s partnerkou Kristýnou otevřel pojízdné bistro, se kterým vaří nedaleko Českého ráje!

Ten sen vznikl už dávno, když jsme zjistili, že se nám líbí cestování karavanem, a já jsem to chtěl nějakým způsobem spojit s jídlem, které bychom společně připravovali. Z toho vzešlo tohle bistro a začali jsme ten sen pomalu realizovat.”, vysvětluje Tomáš.

Bistro na dvou kolech začalo svůj příběh v Libereckém kraji, v obci Voděrady. Brzy se za tímto podnikem začali sjíždět lidé i z nedalekých větších měst, jako je Jičín či Jablonec nad Nisou. V zimním období chtějí majitelé s bistrem vyzkoušet například Jizerské hory.

Zdroj: Novinky.cz
Foto: Bistro na dvou kolech